نکات اجرایی پارکت

چه نکاتی را هنگام اجرای پارکت باید رعایت کنیم؟

کفسازی

پیش از اجرای پارکت باید کف محیط بررسی گردد تا به طور کامل مسطح باشد. در صورت مسطح نبودن باید مجدد کفسازی شود تا سطح زیر پارکت صاف گردد. در صورت مسطح نبودن کف ، پارکت به مرور زمان به صدا در می آید.

اجرای پارکت بر روی کف سرامیکی ( در صورت نداشتن برجستگی خاص بر روی سطح سرامیک ) به دلیل آنکه سرامیک از قبل کفسازی شده است بسیار راحت تر میباشد.

عکس1-اجرای پارکت بر روی سرامیک بدون نیاز به کفسازی

تاسیسات

تمامی تاسیسات من جمله رادیاتورها باید به طور کامل بررسی گردد تا آب چکه نکند . در صورت چکه کردن آب به دلیل نفوذ آب در پارکت به مرور زمان باعث تخریب پارکت میشود.

بررسی کیفیت

قبل از شروع نصب ، پارکت ها را برای هرگونه نقص احتمالی بررسی کنید. ممکن است در حمل و نقل لبه ها و کلیک های پارکت آسیب دیده باشد. همچنین پارکت ها از نظر رنگ نیز باید مورد بررسی قرار گیرند.تخته های خراب ممکن است بدون استفاده بمانند و یا در ابتدا و یا انتهای ردیف ها مورد استفاده قرار گیرند.

زمان بندی نصب

باید زمانی اقدام به نصب پارکت نماییم که سایر کارهای ساختمانی تمام شده باشد. در صورت اجرای پارکت پیش از به اتمام رسیدن سایر کارهای ساختمانی ، امکان نفوذ آب زیاد یا ایجاد خرابی در اثر برخورد اجسام سخت به سطح پارکت وجود دارد.

اجرای فوم

فوم با کیفیت مناسب بین پارکت و کف حتما باید پهن گردد.بهتر است فوم سایلنت با قطر 2 میلیمتر استفاده شود.

علت اجرای فوم؟ به دلیل برخورد دو جسم سخت ( پارکت و کف محیط ) با هم که نتیجه آن تولید صدا است ، با اجرای  فوم که یک جسم انعطاف پذیر و عایق صوت است و در میان دو جسم سخت قرار میگیرد از تولید صدا و برخورد دو جسم جلوگیری میگردد.

عکس2-اجرای فوم بین پارکت و کف سخت قبلی

نحوه نصب

از آنجا که کفهای چوبی در جهت طولی کمتر از جهت جانبی منبسط و کوچک می شوند، توصیه می کنیم کف را به موازات طولانی ترین دیوار اتاق نصب کنید.

عکس3- نصب پارکت در جهت طول

درز انبساط و انقباض

به منظور امکان انبساط و انقباض کف در اثر نوسانات رطوبت و تغییرات دما ، پارکت باید از هر عنصر سازه ای ثابت ( مانند دیوارها) به عرض تقریبی 1 سانتیمتر جدا شود. سطوح گسترده کف پیوسته (مساحت کف زیاد) به درزهای انبساطی بزرگتر از 1 سانتیمتر نیاز دارند.

البته این درز بعدا در پشت قرنیز قرار گرفته و قابل مشاهده نیست.

عکس3-اجرای درز انبساط و انقباض در اطراف عناصر سازه ای ثابت

دمای نصب

پارکت باید در دمای محیط مطلوب ( نه سرد و نه گرم ) نصب گردد. در صورت سرد بودن محیط به دلیل صلب بودن پارکت ، امکان شکست کلیک ها وجود دارد.

 

ما در شرکت آداک طرح با تنوع بی نظیر در طرح ، رنگ و کیفیت پارکت پذیرای شما طراحان و مشتریان عزیز هستیم.

 

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس جهت ارتباط با ما:

09156305956

05137051003