شست و شوی پارکت

چگونه از پارکت محافظت و آن را تمیز کنیم؟

 

امروزه بسیاری ترجیح میدهند خانه هایشان را از جنس پارکت کار کنند. اما یکی از سوالاتی که همیشه وجود داشته این بوده که چگونه پارکت را تمیز کنیم و یا از آن مراقبت کنیم.

ما در این مقاله سعی داریم با عنوان کردن نکاتی به این پرسش پاسخ دهیم.

اگر میخواهید پارکت زیبا و سالم داشته باشید تا نیاز به تعویض آن نباشد و هزینه مجدد نکنید باید به صورت مرتب از آن محافظت کنید که مهمترین نکات آن عبارتند از:

1-پارکت را به صورت مرتب گرد گیری گنید

یکی از اصلی ترین دشمنان پارکت ، گرد و غبار است و هنگامی که گرد و غبار میان پارکت ها بماند به پارکت آسیب میرساند. توصیه میشود حداقل هفته ای یکبار فضا را گرد گیری کنید. البته اگر فضایی که در آن زندگی میکنید میزان ذرات معلق در هوا زیاد است ، بهتر است فاصله گرد گیری کوتاهتر شود.

بهترین روش گردگیری پارکت استفاده از جاروبرقی است البته بهتر است جاروبرقی را محکم روی زمین نکشید زیرا ممکن است باعث ایجاد خط و خش روی پارکت شود.

2- طی کشیدن

مرحله دوم نگهداری و تمیز کردن پارکت ، طی کشیدن است. اما هنگام طی کشیدن باید به این نکته توجه کنید که از میزان آب کمی استفاده کنید و نباید طی را خیس خیس کنید . بهتر است طی کمی مرطوب باشد.

 

عکس1-طی کشیدن پارکت

3-از ترکیبات نفتی یا مواد روغنی استفاده نکنید.

اگر کسی به شما پیشنهاد داد که از این نوع مواد برای درخشان کردن پارکت استفاده کنید ، به هیچ عنوان توجه نکنید زیرا که پس از آن باید شاهد از بین رفتن پارکت خود باشید.

4-از بخارشوی استفاده نکنید.

برای تمیز کردن پارکت از بخارشوی استفاده نکنید.میزان گرما و بخاری که بخارشوی به پارکت وارد میکند زیاد است و به مرور زمان به پارکت آسیب میزند و آنرا از بین میبرد.

5-با کفش تردد نکنید

میزان آلودگی که کفش وارد خانه میکند زیاد است و تنها با مواد شوینده قوی از بین میرود ، بنابر این اگر میخواهید به خوبی از پارکت محافظت شود بهتر است با کفش تردد نکنید.

6-پارکت را به سرعت خشک کنید

اگر لکه آب یا مواد غذایی روی پارکت ایجاد شد ، حتما آنرا به سرعت پاک کنید.در غیر این صورت ممکن است لکه روی پارکت خشک و پاک کردن  آن مشکل گردد.

 

در انتها به معرفی سه نوع پاک کننده پارکت میپردازیم.

1-اسید اگزالیک:

برای از بین بردن لکه های آهن یا زنگ زدگی و همچنین لکه های آب به جا مانده روی پارکت باید از اسید اگزالیک استفاده شود.همچنین بهتر است اسید اگزالیک با آب قاطی نشود و به طور خالص استفاده گردد.

2-پاک کننده کلری:

برای از بین بردن رنگ ها و لکه های حاصل از مواد طبیعی مثل چای ، آب انواع خوراکی ها و خون از این نوع پاک کننده استفاده میکنیم. به دلیل رقیق بودن بهتر است قبل استفاده از این پاک کننده چند بار محل مورد نظر تمیز شود.

عکس2-تمیز کردن پارکت با پاک کننده

3-پاک کننده پروکساید یا دو قسمتی :

پاک کننده خانگی کفپوش دو قسمتی انتخابی مناسب برای برق انداختن کفپوش پارکت است. لکه هایی که با پاک کننده های کلری یا اگزالیک از بین نمی روند . با پاک کننده های دو قسمتی حتما رفع میشوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس جهت ازتباط با ما:

09156305956

05137051003